...slasti a strasti jeho obyvatel

Jižní Město postaví 12 parkovacích domů, ne všechny se vyplatí

Dvanáct parkovacích domů, jež mají odlehčit svízelné situaci na sídlišti Jižní Město, dostává posvěcení. Rada hlavního města na konci srpna svěřila magistrátní pozemky na Chodově a Hájích do správy radnice Prahy 11. Je to první významný krok k tomu, aby mohla městská část začít stavět na parcelách garáže. 
 

Rozhodnutí rady musí ještě schválit zastupitelstvo, kde má rada většinovou podporu.

Opozice se však ptá, zda mají garáže vůbec smysl. Například plánovaný pětipodlažní parkovací dům v ulici Hráského u Obchodního centra Růže na Chodově nabídne dle projektu 532 parkovacích míst. Jenže na stávajícím parkovišti, které by muselo stavbě ustoupit, je nyní 480 míst.

garáže

Přitom stavba má přijít na 133 milionů korun - to znamená, že náklady na každé stání navíc by se vyšplhaly na 2,5 milionu korun. "Postaví se drahé garáže, obyvatelé přijdou o další volné prostranství na úkor betonové krychle a efekt je minimální," míní zastupitel Miroslav Poche (ČSSD).

"Nezkoumali jsme technické parametry garáží. Praha 11 nám předložila celkovou koncepci parkování a vytipovala lokality, kde se dá stavět. My jim v něčem vyhověli, v něčem ne," tvrdí náměstek primátora Pavel Klega (ODS).

Radnice má vysvětlení. Garáže totiž nemají zabrat celé dnešní parkoviště, ale jen jeho část. Na zbytku vyroste administrativní komplex, jejž postaví soukromý investor. "Ten se pak bude podílet i na výstavbě garáží. My ani město bychom to nedokázali zaplatit," uvedl starosta jedenáctky Dalibor Mlejnský (ODS).

Parkovací domy budou roztroušené po celém sídlišti od Roztyl až po Háje. "S ohledem na současnou legislativu, kdy každá stavba musí projít posouzením vlivu na životní prostředí, se začne stavět nejdříve koncem roku 2010," sdělil vedoucí odboru územního rozvoje Prahy 11 Jan Kábrt.

Úřad chce do výstavby zapojit nejen soukromé firmy, kterým pak "přenechá" část pozemků pro komerční výstavbu, ale také místní obyvatele. Ti by si mohli předem koupit parkovací místo. Z nashromážděných peněz by se garáže stavěly. Dvanáct domů má vyrůst v blízkosti hlavních dopravních tahů tak, aby automobily co nejméně zatěžovaly vnitřní bloky sídliště.

Parkovat se tak bude podél ulice Ryšavého, Roztylské, Opatovské, Hviezdoslavovy a Mírového hnutí.

"Nabídka by mohla být celkem až 7 802 míst," doplnil Jan Kábrt. Úřad počítá s tím, že po místních obyvatelích nebude požadovat "tržní" parkovné, aby domy nezely prázdnotou.

Ani v jedné z garáží se naopak nepočítá s přespolními, kteří rádi parkují mezi paneláky a dále do centra pokračují metrem. Parkoviště P+R pro lidi ze středních Čech a okrajových čtvrtí se zde budovat nebudou.

555 aut na tisíc lidí

S katastrofálním nedostatkem míst pro auta se potýkají všechna pražská sídliště. "Stavěla se totiž v době, kdy se počítalo, že auto bude mít každý šestý člověk," vysvětlil tlačenice v ulicích dopravní odborník František Lehovec.

Nyní na tisíc obyvatel připadá 555 aut, což je víc než třeba ve Vídni nebo Berlíně. Takže vozidla stojí všude - na chodnících, trávnících, blokují popeláře i hasiče.

S výstavbou garážových domů se tak počítá nejen na Jižním Městě.

Domy s takzvaným zakládacím systémem, kdy speciální výtah sám zaparkuje auto, aniž by v něm musel sedět řidič, se plánují třeba v Hostivaři, na sídlišti Košík, na Novodvorské, v Horních Měcholupech či na Střížkově. Celkem by nabídly 1 200 míst a přispět by na ně mohla i Evropská unie.

iDnes 09.09.2009

"Garáže nemají zabrat celé dnešní parkoviště, ale jen jeho část. Na zbytku vyroste administrativní komplex, jejž postaví soukromý investor..." A jsme doma. Hlavním smyslem této akce tedy není zvýšení počtu parkovacích míst, a tím zlepšení situace obyvatel s parkováním (to se lze snadno domnívat, když z původních 480 míst vznikne pouhých 532), ale poskytnutí pozemku soukromému investorovi k výstavbě administrativní budovy.

Diskusní téma: Jižní Město postaví 12 parkovacích domů, ne všechny se vyplatí

Datum 21.06.2012
Vložil Jaroslav Jouja
Titulek Jak nutit obyvatele k dalším výdajům.

Vyloučíme li předpoklad, že by parkovací místo stálo do 700,- Kč měsíčně, jako dnes stojí místo na hlídaném parkovišti, které díky této plánované výstavbě zanikne, pak jde podstatě o to, donutit obyvatekle jižního města parkovat za mnohem vyšší poplatky než dosud i když nedojde k významnému počtu parkovacích míst. I ti co dnes neparkují na hlídaných parkovištích bujdou nucení hradit polatek za připravované modré zóny. Ty jsou fajnovější ještě tím že bude nucen platgit i ten kdo nenalezne místo k parkování. To je jako kdyby v obchodě zákazník zaplatil, přesto že na něho zboží nezbyde. Je to jen další krok současné politiky. Dostat z obyvatel co nejvíc e peněz za různé poplatky. Je jedno zda je to do soukromých společností nebo do obecní "kasy" ze které pak jsou peníze čato do soukromých rukou stejně vyvedeny (viz. článek v Novinkách z 21.6.2012) Buď plať nebo nejezdi.Tak či task propěješ bohatým, alespoň uvolníš místo na silnicích.

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

TOPlist